| |
Çentikli Izgaralar Üzerine Notlar
XSPTip Nr.1 |
|
|
| |
XP Tip Nr.2 |
|
|
| |
XP Tip Nr.22 |
|
|
| |
XP Tip Nr.3/31 |
|
|
| |
XP Tip Nr.32 |
|
|
| |
XP Tip Nr.4 |
|
|
| |
BP Tip BZ |
|
|
| |
BP Tip BP-Ü |
|
|
| |
BP Tip BN-O |
|
|
|
Çentiksiz yürüme yüzeylerine sahip metal ızgaralar, genellikle iyi çevre koşullarında normal kullanım için yeterli kayma direnci özelliklerine sahiptir. Buna karşın, kir, yağ, su, yiyecek artıkları gibi maddelerin olduğu yerlerde kayma riski artar, bu nedenle yürüme yüzeylerinde kayma direncini artırıcı ihtiyaçlar gerekir. Bu, metal ızgaraların taşıyıcı lama ve/veya bağlayıcı çubuklarında çentik açmak suretiyle, delikli metal plakalarda ise yüzeyde çıkıntı oluşturacak şekilde zımba delikleri açmak suretiyle sağlanabilir.
Değişik derecelerde kayma dirençleri elde etmek için, değişik şekillerde çentikli yüzeyler geliştirilmiştir. Bunlar:
SP Çentik no. 1 ve 11;
P Çentik No. 2, 22, 3, 31, 32 ve 42;
B Yüzey özelliklerine bağlı çentik kalitesi
Mesleki güvenlik otoriteleri çentikle ilgili kriterleri belirlemişlerdir. BGR talimatları aşağıdakileri tanımlar:
Kayma tehlikesi olan çalışma alanları
Çentik kriterlerini belirlemek için inceleme prosedürleri
ve
İncelenen yer kaplamalarının kategorileri |
|